Teresa Sanchis Labiós
BIOGRAFIA
El meu nom és Teresa Sanchis Labiós i vaig nèixer a El Cabanyal (València). Sóc llicenciada en Geografia i Història, en l’especialitat d’ Història de l’Art, i docent. Vaig començar a escriure a la meua etapa universitària, quan gràcies a una beca de col·laboració, vaig formar part de l’equip de redacció de la mítica revista de la Universitat de València, DISE. Més tard vaig col·laborar (i encara col·labore) a altres publicacions de la UVEG, com ara FUTURA i CARÀCTERS.
La meua vocació extrictament literaria, va començar amb regularitat el 2004, quan guanye el I Premi de relats no sexistes Filomena Valdecabres, de Quart de Poble. A partir de aleshores, encete un seguit d’articles sobre dones artistes a la web de continguts Suite.101.net, que alterne amb l’escriptura de relats.
Al 2010 sóc seleccionada per Eduard Ramírez Comeig per participar a “”Teixir revoltes”” la obra col.lectiva de la qual és coordinador, on col·labore amb el text “”20 anys”” i que publica el Servei de publicacions de la Universitat de València.
En 2013 vaig ser finalista amb el relat “”El millor dia de la seua vida”” al Certamen Dones i Igualtat del Exc. Ajuntament de València.
He treballat de documentalista a la Filmoteca Valenciana i de suport tècnic de projectes del Servei de Patrimoni Històric de l’Ajuntament de València.
Però la meua vocació docent i el meu contacte directe amb les necessitats educatives de l’ alumnat, feren que em decidira al 2016 per la literatura Infantil-Juvenil. A gener de 2017, surt la primera edició de la meu primera novel·la infantil “”L’Esperit del Cabanyal, editada per Edicions del Bullent i a novembre de 2017, la segona edició.
El llibre explica la història de Guillem, un xiquet, que amb la màgica ajuda de l’Esperit del Cabanyal, poble amenatzat pels especuladors inmobiliaris, viatjarà a l’època de Sorolla i Blaco Ibàñez, per trobar les quatre claus màgiques que salvaran el seu barri.
Actualment tinc dos obres a la fase de preedició.
OBRES PUBLICADES
– L’Esperit del Cabanyal. Edicions del Bullent, 2017
– “El millor dia de la seua vida”. Ajuntament de València, 2013
– 20 anys. En Teixir revoltes. Eduard Ramírez Comeig (coordinador)
– Marite i les dones goril·la. Scito Edicions, 2021
COL·LABORACIONS AMB MITJANS DE COMUNICACIÓ
Blasting News
PREMIS LITERARIS
“El millor dia de la seua vida””. Finalista, Cértamen Dones i Igualtat, Ajuntament de València.
HIPERVINCLES MULTIMÈDIA (CRÍTIQUES LITERÀRIES, ENTRADA A LA VIQUIPÈDIA, PUBLICACIONS DIGITALS)
Esperit del Cabanyal al web d’Edicions del Bullent
Entrevista al programa Tercera persona del singular