Paco Esteve Beneito
BIOGRAFIA
Nascut a Agres, criat a Alacant. Estudie les llicenciatures de Filologia Catalana (Universitat d’Alacant, 2002), de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada (Universitat de Barcelona, 2009) i el Diploma d’Estudis Avançats en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada (Universitat de Santiago de Compostel·la, 2008).
He treballat coordinant subtítols i traduccions a la Filmoteca de Catalunya (2002-2005), de professor lector de llengua i literatura catalanes a la Universitat de Santiago de Compostel·la (2005-2008), i de professor de català, anglès i castellà en diversos centres públics a Menorca i Mallorca (fins a l’actualitat). M’he format en teràpia Gestalt (Aula Balear de Gestalt, 2013).
He participat en diverses iniciatives cíviques, culturals i artístiques, que seria molt feixuc de detallar, però que inclouen grups musicals i teatrals, activisme cultural, voluntariat, etc. Actualment visc i treballe a Mallorca i soc pare de dos fills com dos sols.
OBRES PUBLICADES
Agres i dolces (el Bullent, 2015)
Si ha nevat (Bromera, 2016)
Qui no fa la festa (Mésllibres, 2018, edició d’autor el 2013)
COL·LABORACIONS AMB MITJANS DE COMUNICACIÓ
“Descobrir Catalunya”
Revista “Barcella”
Setmanari “La Directa”
PREMIS LITERARIS
Premi Enric Valor de Novel·la de la Diputació d’Alacant 2015.
Premi de la Crítica dels Escriptors Valencians 2016.
(tots dos per “Si ha nevat”)
HIPERVINCLES MULTIMÈDIA (CRÍTIQUES LITERÀRIES, ENTRADA A LA VIQUIPÈDIA, PUBLICACIONS DIGITALS)
Blog mesvilaweb.cat
El País Edició Catalunya
Valencia Plaza
Diari digital Núvol
Diari La Veu
Diari La Veu
Diari La Veu